maandag 14 januari 2013

Huizen van snoep en eenhoorns


Lieve Iris,

De wereld heeft mij vandaag weer weten te verbazen. Waar je hiervoor jaren als ‘professioneel’ sporter blijkbaar jezelf plat mocht spuiten met al wat je in je lijf wenst, is hier eindelijk een solutie. Wielrenners moeten voortaan een verklaring tekenen, waarin ze beloven nooit meer een spuit aan te raken. Weigeren ze dit, dan mogen ze hun helm afzetten en worden spreekwoordelijk hun banden lek geprikt.

Zo simpel is het Iris. Wanneer mensen slechte bedoelingen hebben, laat je ze slechts een verklaring tekenen. Eenmaal beloofd is beloofd, toch? Ik pleit dan ook voor het invoeren van een verklaring op de basisschool, waarin kinderen beloven nooit meer iemand om het leven te brengen. Ik bedoel een verklaring is bindend, toch Iris? Geweld, moord, diefstal en al het slechte in de wereld. De oplossing is nabij. Waarom zou je de wet vertrouwen als een simpel paraafje veel beter voldoet?

De bedenker van dit geweldige plan zou ik graag dan ook nomineren voor de Nobelprijs voor de vrede. Daarnaast wil ik geld inzamelen. Veel geld inzamelen. Het bouwen van huizen van snoep is namelijk duur. Daarnaast wordt het biologisch creëren van paarden met hoorns van suiker uit hun hoofd ook geen goedkoop grapje. Nee Iris, deze mededeling heeft mij de ogen geopend. De wereld kan een betere plek worden en zal het ook worden. Zullen we samen dan maar huppelend op zoek naar een pot met goud? Ik hoorde de elfjes en kaboutertjes namelijk iets fluisteren over een regenboog.

Liefs,

Valentijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten