woensdag 12 december 2012

12-12-12

Lieve Iris, 

Het is vandaag woensdag. Brakkekakwoensdag. Wegzwijmelbijeencollegewoensdag. Neusvreetwoensdag en Hetisbijnakerstwoensdag. Maar vandaag is het meer. Vandaag is bijzonder. Vandaag is het de twaalfde dag van de maand, de twaalfde maand van het jaar en het twaalfde jaar in de éénentwintigste eeuw. Is dat niet even leuk? Nee. 

Naast alle woensdagen die ik je net heb genoemd, Iris, is het vandaag ook nationale trouwdag. Overal in het land draaien onderwijsambenaren overuren als trouwambtenaar terwijl ze ook nog het buffet verzorgen. Weltelteefjes, boterkoek en slappe koffie vullen de magen van de gemeentelijke trouwgangers. Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen die werkzaam zijn bij de gemeente Lutjegast te wachten zitten op een dag om de vijf minuten Jason Mraz uit de speakers te horen terwijl er in de andere trouwzaal een droevige trompetdeun klinkt. Weer een toekomstige scheiding die officieel gemaakt wordt. 

Kijk, Iris. Toen Maxima en Alex trouwden op twee februari was het leuk. Iedereen deed het. En nee, zij trouwden niet om twee minuten over twee 's nachts. Nu doen mensen dat wel. Twaalf twaalf twaalf twaalf twaalf. Ik durf te wedden dat er nog nooit zoveel gekust is op één bepaald moment. 

Maar wat maakt deze dag nou zo speciaal, Iris? Oké, als je trouwt dan snap ik het. Maar om nou tijdens je lunchpauze om twaalf over twaalf een Tweet de wereld in de dat het zo laat is. Ik snap het nut er niet van. Het zal wel hetzelfde zijn als Sonja Stoepglij die tweet dat het sneeuwt. En iedereen doet hetzelfde. Anders hoor je er niet bij. 

Ik ben blij dat deze onzin voorbij is. Gelukkig is er geen dertiende maand in het jaar. Al zie ik genoeg mensen op 13 januari 2014 de wereld laten weten dat het, als je de maanden gewoon doortelt, 13-13-13. Ik gok dat Britt Dekker dan gaat trouwen. Mocht het zo zijn, dan trek ik me terug in mijn kamer. Dan bak ik een spruitjestaart en drink ik geitenmelk en hoop dat het gevoel heel snel weggaat. 

Liefs, 
Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten