dinsdag 11 december 2012

Ik keek op Twitterprofielen en zocht de grootste anti-helden

Lieve Bram,

Wat mensen de wereld in slingeren interesseert mij al zolang ik Twitter heb. Anders zat ik ook niet zo vastgeplakt aan mijn iPhone. Wij samen zijn Bonnie st. Claire en een borrel, Gerard Joling en een glitterjas, een kat en een blikje Shiba en ga zo maar door. Ik dwaal af. Twitter interesseert mij. En het leukste is nog wel de beschrijvingen van mensen op Twitter. Je leert mensen kennen door 140 karakters. Ik zocht de drie grootste anti-helden op de wereld van het blauwe vogeltje en leerde ze kennen.

Ik keek een beetje rond in de donkere grotten van Twitter en ik zag het profiel van @flashpointRiss. Deze beste man, Rutger, heeft een licht ingetogen foto, gemaakt door waarschijnlijk zijn moeder of zus. Wat staat er in zijn beschrijving? Hij wil graag meer YouTubekijkers. Dus ik ging kijken op zijn YouTube channel. Want hij wilde meer views. Ik zag hier dat Rutger van Minecraft hield. En dat hij graag met zijn hoofd op beeld komt, terwijl hij meer een radiokop heeft. Ik weet zelfs wat Rutger vrijdag 23 januari een scoutingavond heeft gehad en dat hij daar vet veel zin in had. Op 29 december verveelde hij zich. En nog een paar dagen meer. Wat Twitter een mens leert, Bram.

De volgende genie zag ik via de hashtag #TVOH. Deze hashtag is als een verzamelplaats voor hoeren, zwervers en Facebookmoeders die simpelweg zin hebben in weinig hersenactiviteit. Dat past wel bij ze, zo zie ik bij @maxroskam. In zijn Twitterprofiel staat het veelzeggende: #1 tammie (de kerstman) #2 bart en don #3 rivka #4 de rest. Ik weet inmiddels dat Max/Tammie van de kerstman houdt. En de rest is nummer vier. Tijd om verder te speuren. Max koermet wel eens. Want gourmet is te mainstream. Max of Tammie gunt mensen uit zijn klas heel veel. Beats van Dr. Dre, nagels, een blikje. Wat een liefhebbend mens, die Max. of Tammie. Ik gun hem ook heel veel. Maar dat is minder leuk en lief, Bram.

De allerleukste bewaar je voor het laatst, Bram. Zo is het en zo blijft het. Dus maak kennis met @anamachtalena. Het schrijven van haar naam lukte nog niet zo, vandaar de naam. Ik snap het ook wel. In haar profiel vertelt ze ons dat ze werkt bij 'stigting' pamijer en ze woont sinds kort 'begelijd' op zichzelf.  Anna speelt graag Songpop, dus je kunt haar toevoegen als je zin hebt om te rocken. Op 19 november had Anna een slappe loze nacht. Ik snap niet hoe ze een slappe kan hebben, aangezien ze waarschijnlijk ook nooit een man vindt. Maar ze kan zichzelf zijn Bram, dat zegt ze met de hashtag #boysandgirls. Mooie dingen.

Vroeger leerde je mensen kennen omdat ze een praatje met je maakten. Tegenwoordig leer je mensen kennen via Twitter. Ik wil deze mensen niet belachelijk maken Bram. In tegendeel juist. Mijn fantasie wordt geprikkeld door dit soort Twittermensen. Waar domme mensen al niet goed voor zijn. Ik kan er smakelijk om lachen als ik om hun toekomstbeeld denk. Dat Anna Magdalena een sollicitatiebrief stuurt.

Hoi   ,

ik ben ana magdalena bekendt van twitter weet je wel en ik wil graag zolizieteren als bakker van haamburgus bij mek donels. ik hoop dat jullie mei aanneemt want ik hep veel erfarink vroeger bakde ik altijd haamburgus op de stigting en mense vonde die altij heel lekke. ok ik hoor ut wel. 

doei
ana

Ik zou haar meteen aannemen. Jij?

Groetjes, Iris

1 opmerking:

  1. "...Deze hashtag is als een verzamelplaats voor hoeren, zwervers en Facebookmoeders die simpelweg zin hebben in weinig hersenactiviteit. Dat past wel bij ze..."

    Dit is sowieso al één van de meest geniale zinnen van 2012!

    BeantwoordenVerwijderen